Promyczek - Kim Holden




Szukacie książki, przez którą nie będziecie mogli zasnąć? Po przeczytaniu, której pęknie wam serduszko i mimo rozpaczy będziecie dziękować autorce, że stworzyła coś tak pięknego? Jeśli tak to dobrze trafiliście. "Promyczek" to właśnie taka książka.

Kate Sedgwick, miłośniczka kawy, przeprowadza się do małego miasteczka Grant w stanie Minnesota, żeby tam rozpocząć studia. Nie zna nikogo, ale nie jest do dla niej powód do zmartwień. Dziewczyna uwielbia wyzwania i zawieranie nowych znajomości. Wiele wsparcia otrzymuje od swojego najlepszego przyjaciele Gusa, który jest wschodzącą gwiazdą muzyki. Kate dzięki swojej miłości do kawy poznaje Kellera Banksa, przystojniaka który pracuje w pobliskiej kawiarni. Dzięki częstym odwiedzinom oboje zbliżają się do siebie. Jednak żadne z nich nie planuje się zakochać, ponieważ mają bardzo poplątane życie i wiele sekretów.

Książka jest absolutnie fenomenalna chociaż nie ma tu szalonych zwrotów akcji. Dzień po dniu obserwujemy życie Kate. Jej zmagania z nową rzeczywistością, poszukiwania pracy i kontakty z innymi ludźmi. Tytuł książki jest bardzo trafny. Kate to naprawdę promyczek. Zawsze uśmiechnięta, stara się pomagać innym. Od razu mówię, że nie jest przesłodzona. Obawiałam się, że będę miała dosyć słodyczy, którą obiecywał wydawca. Na szczęście autorka zachowała równowagę i główna bohaterka jest też bardzo silną dziewczyną. Jest to historia pełna ciepła ale również druzgocących faktów, które łamią serce i powodują że łzy same płyną po policzkach. Jest to też jedna z tych książek, w której odnajdziecie prawdziwą miłość, taką o której się marzy. Na koniec ostrzegam, zakończenie powala na kolana. 

Ocena: 10/10
Autorka: Kim Holden
Liczba stron: 592 
Wydawnictwo Filia

14 komentarze

  1. Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukam książki, które sponiewiera moje uczucia i myślę, że chyba taką właśnie znalazłem. Zobaczymy, czy mnie spodoba się tak, jak Tobie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę mam ciągle w planach - brak mi czasu, aby przeczytać wszystkie wymarzone powieści :(

    OdpowiedzUsuń
  4. To jedna z najlepszych książek jaką kiedykolwiek przeczytałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To wyjątkowa powieść. Przyznam szczerze, że na samym początku nie byłam do niej przekonana, ale znając już całość wiem, że to chyba najlepsza książka jaką przyszło mi czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nie mogę się przekonać, żeby przeczytać tą książkę. Może dlatego, że im bardziej głośno o jakiejś lekturze, tym bardziej mnie ona odstrasza. Ale tutaj... słyszałam o niesamowitym klimacie "Promyczka", choć wrogów tej powieści także spotkałam. Kwestia wyrobienia sobie opinii, może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w domu!!! Tzn. siostra ma, ale przecież podkradnę jej z półeczki :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
  8. I sama nie wiem czy po nią sięgnę. Z jednej strony chcę, bo wiele osób ją zachwala, ale były też takie, które twierdziły, że Kate jest osobą zbyt idealną. Pomyślę jeszcze nad tym, ale mam wrażenie, że ta książka za chwilę wyskoczy mi z lodówki.

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  9. Dodałam ja już do mojej listy. Czasami człowiek jest spragniony za tego typu literaturą. teraz czytam "Alibi na szczęście" i mimo, że to nie mój typ, jestem tą publikacją oczarowana. Myślę, że w przypadku tej przedstawionej przez Ciebie będzie podobnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam tę książkę ❤ Była przewidywalna, ale i tak łzy lały się strumieniami. I jeszcze cudowny Gus... ehh, ten facet skradł moje serce.
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Maksymalna nota dla książki, to zawsze robi wrażenie. :) Tytuł wpisany na moją listę czytelniczą, choć wciąż się waham, czy dostarczy mi satysfakcjonujących wrażeń czytelniczych. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam w domu i na pewno wkrótce przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiem, że ta książka jest świetna, ale niestety za ciężka dla mnie. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń