A między nami wspomnienia - Gabriela Gargaś



Zawsze powtarzałam, że Gabriela Gargaś jest moją ulubioną polską autorką, miałam więc ogromne nadzieje co do tej książki, ale też byłam wręcz pewna że będzie ona doskonała. Niestety bardzo mi przykro ale tak się nie stało. Ta powieść mnie nie porwała chociaż w dużej części opowiada o zakazanej miłości mającej miejsce w czasach II wojny światowej, a ja od zawsze pożeram wszystkie historie na ten temat. Ale od początku.

Narratorki w tej książce są dwie. Najpierw jest to Ada, później jej babcia Maria. Ada jako młoda dziewczyna zaszła w ciąże ze swoim chłopakiem, którego bardzo kochała. Ten choć początkowo namawiał ją do tego żeby mieli dziecko, później zmienia zdanie i nie chce mieć z nimi nic wspólnego. Zdruzgotana Ada po jakimś czasie podnosi się z bólu i otępiania jakie zafundował jej ukochany. Rodzi Michasia, którego kocha nad życie i jest w stanie przychylić mu nieba. Wielka tragedia rozdziela jednak matkę i syna. Ada wyjeżdża nad morze do swojej babci Marii, spokojnej staruszki, której tak naprawdę nigdy dobrze nie poznała. Babcia opowiada jej historię swojej młodości kiedy jako dziewiętnastolatka zakochała się w największym wrogu jakiego w czasie II wojny światowej miała Polska - Niemcu.

Jest to opowieść o miłości do dziecka i miłości namiętnej do mężczyzny ale również o stracie. O ile polubiłam Marię tak z Adą miałam ogromny problem, ponieważ w mojej ocenia była osobą egoistyczną i po prostu wredną. Nie zdobyła ona mojej sympatii. Z zaciekawieniem czytałam o losach Marii i Franza, a niekoniecznie o tym co dzieje się u Ady. Zakończenie również nie przypadło mi do gustu. Liczyłam na coś lepszego. Nie było tutaj jak w innych książkach tej autorki porywów i wielkich emocji. Po prostu dość przyjemna lektura na jeden lub dwa letnie wieczory.

Ocena: 6/10
Liczba stron: 416
Wydawnictwo: Filia

8 komentarze

  1. Długo cię nie było...
    Czytałam "Tylko ty" i tą książkę też mam w planach. Mam nadzieję, że znajdę coś dla siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze... ja czytałam tylko jedną powieść autorki, "pośród ..." i spodobała mi się nawet. Ostatnio kilka powieści wyszło spod jej pióra, liczyłam, że są dobre... jednak warto się wstrzymać z wypożyczeniem jej książek. Dzięki za uprzedzenie,

    Pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie w wolnej chwili ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba na razie za ten tytuł podziękuję, moja lista książek do przeczytania jest i tak baaaaaardzo długa i stale się rozrasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że książka nie spełniła Twoich oczekiwań. Podejrzewam, że u mnie może być nieco inaczej, bo nie znam jeszcze twórczości Gargaś, więc nie miałabym z czym porównać tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej powieści, ale teraz mam trochę czasu to może po nią sięgne :)

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo wciągający opis książki:) Przekonałam się do niej. Pomóżcie mi tylko znaleźć tańszy serwis niż ten http://aros.pl/ksiazka/a-miedzy-nami-wspomnienia? Bo nie moge nigdzie znaleźć taniej tej książki a budżet na lekturki wyczerpany :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Też lubię taką tematykę, więc mimo ostrożnej recenzji chętnie zapoznam się z tą książką. Może nawet egoistyczna główna bohaterka nie będzie mi przeszkadzać?

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie słyszałam o tej książce i nie wiem czy zdecyduję się ją przeczytać.
    Nominowałam Cię do LBA i mam nadzieję, że w wolnej chwili odpowiesz: http://otwarte-wrota.blogspot.com/2016/07/liebster-blog-award.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń