Wszystkie moje kobiety - Janusz Leon Wiśniewski


Najnowsza książka Janusza Leona Wiśniewskiego jest jego najbardziej osobistą książką. Pewien naukowiec budzi się po pół roku śpiączki w szpitalu. W wyniku wypadku stracił aż sześć miesięcy ze swojego życia. Nic nie pamięta z tego okresu. Nagle okazuje się, że nastąpi cud. Bohater nie ma żadnych problemów z umysłem, a lekarze uznają, że nie ma żadnego śladu po wylewie. Niemniej jednak musi jeszcze spędzić trochę czasu w szpitalu. Po przebudzeniu dowiaduje się, że wszystkie kobiety, z którymi kiedyś łączyła go jakaś relacja odwiedziły go. To zmusza go do przeanalizowana swojego życia.

Samotność wcale nie zaczyna się od tego, że nagle nikt nie czeka na ciebie w domu.
Samotność zaczyna się wówczas, kiedy pierwszy raz odczujesz pragnienie, aby czekał tam na ciebie ktoś zupełnie inny...

Patrycja jego pierwsza wielka miłość, która dała mu córkę Cecylkę. Mimo że  bardzo go kochała, jego ciągła nieobecność powoli ją wykańczała, aż go opuściła. Potem były kolejne. Studentki, nauczycielki, kobiety młode i dojrzałe. Zmieniają się imiona i historie. Główny bohater zdaje sobie sprawę, że każdą z tych kobiet skrzywdził. Czy żałuje? Czy odnajdzie miłość? Koniecznie przeczytacie, żeby dowiedzieć się jak ta opowieść się zakończy.

Chciał zrozumieć, dlaczego czuje to, co czuje, a nie czuje tego, co bardzo by chciał odczuwać.

Każda kobieta to historia. Opowieść o tych, którzy się kochają, nienawidzą i zdradzają. To również rozdział rozpraw naukowych opisujących miłość, wierność i zdradę. Książkę odkładałam, delektowałam się nią. Zmuszała mnie ona do ciągłych refleksji. Warto poświęcić na tę książkę, więcej czasu. Naprawdę warto.


Tytuł: Wszystkie moje kobiety
Autor: Janusz L. Wiśniewski
Wydawnictwo: Znak
Ocena: 8/10

4 komentarze

  1. Mam tę książkę w planach. Na pewno ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Planuję przeczytać tę książkę, jestem jej ciekawa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam to tej książce wcześniej, ale po zapoznaniu się z Twoją recenzją wygląda na to, że ją przeczytam ;)
    Pozdrawiam cieplutko,
    http://otwarte-wrota.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chcę ją przeczytać! Genialnie dobrałaś cytaty :)

    OdpowiedzUsuń