Zgadnij kto - Chris McGeorge




Byliście kiedyś w escape roomie? Ja byłam raz i świetnie się bawiłam. Kiedy więc dowiedziałam się, że wydawnictwo Insignis ma zamiar wydać książkę "Zgadnij kto", której akcja podobna jest do tej, która rozgrywa się w escape roomie wiedziałam, że muszę ją przeczytać. W dużym uproszczeniu chodzi o to, że trzeba rozwikłać zagadkę, aby wydostać się z pokoju. Tutaj jest tak samo, tylko główny bohater musi znaleźć mordercę człowieka znalezionego w łazience.

Morgan Sheppard to detektyw, który jest bardzo popularny dzięki swoim programom w telewizji. Zajmuje się rozwiązywaniem różnych zagadek często absurdalnych. Praca nie sprawia mu przyjemności, nie ma żadnej bliskiej osoby, a wszystkie smutki topi w lekach i alkoholu. Pewnego ranka budzi się w pokoju hotelowym przypięty do łóżka, a razem z nim w tym samym pomieszczeniu znajduje się pięć innych osób, których nigdy nie spotkał. Aby wydostać się z pokoju i uratować życie swoich towarzyszy Sheppard w trzy godziny musi odnaleźć zabójcę człowieka znalezionego w łazience, którego zakrwawione ciało spoczywa w wannie. Człowiek z telewizora informuje go, że morderca jest wśród nich i jeśli nie poda jego nazwiska hotel, zostanie zburzony, ponieważ obłożony jest ładunkami wybuchowymi.

Po początkowej konsternacji zaczyna się śledztwo. Okazuje się, że każdy ma coś wspólnego z zamordowanym człowiekiem, a Sheppard zaczyna podejrzewać nawet siebie. Oprócz akcji, która dzieje się w pokoju bohater cofa się do swojej przeszłości, dzięki czemu poznałam jego dzieciństwo i życie dorosłe. Bardzo ciężko było mi odkryć mordercę. Udało mi się to dopiero pod koniec powieści.

Książka trzymała mnie w napięciu niemalże do ostatniej strony. Historia była bardzo ciekawie skonstruowana. Zakończenie niestety okazało się proste co trochę, odjęło tej opowieści oryginalności. Mimo wszystko, czytałam ją z zaciekawieniem. Nie porównywałabym jej do powieści Agathy Christie, bo główny bohater nie był tak przebojowy i inteligenty jak Poirot czy panna Marple. Jednak intryga była ciekawa, więc jeśli lubicie kryminały i powieści detektywistyczne to polecam.

Ocena: 7/10
Tytuł: Zgadnij kto
Autor: Chris McGeorge
Liczba stron: 416
Wydawnictwo: Insignis

3 komentarze

  1. Mam tę książkę, ale jeszcze jej nie czytałam. Nastawiam się na dobrą lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam, dobra lektura! Sama konwencja świetna, osobiście byłam dwa razy w escapie roomie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Zgadnij kto" jeszcze przede mną :) Ostatnio czytałam same zachwyty nad tym tytułem, więc trochę się obawiam, ale i tak zamierzam przeczytać, żeby przekonać o co tyle szumu :) Piękne zdjęcie <3

    Pozdrawia, goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń