Surogatka - Louise Jensen



Kat i Nick to młode małżeństwo, które mieszka w pięknym domku na obrzeżach dużego miasta w Anglii. Ich życie na pierwszych stronach książki, wydaje się być idealne. Są szczęśliwi i cały czas w sobie zakochani. Mają dobrą pracę, pieniądze. Jednak z każdą czytaną stroną pojawiają się kolejne rysy na ich idealnym życiu. Kat nie może mieć dzieci, a to jej największe marzenie. Jest wstanie poświęcić absolutnie wszystko byle tylko małe rączki oplatały jej twarzy, a dziecko mówiło "mamo". Wraz z Nickiem dwa razy próbowali adoptować niemowlę z Chin ale za każdym razem kończyło się to niepowodzeniem i zbliżało Kat do depresji. Aż pewnego dnia w kawiarni spotyka swoją dawną przyjaciółkę Liz, której nie widziała aż dziesięć lat. Przyjaciółkę, z którą łączą ją straszne tajemnice.

Chęć posiadania dziecka jest dla Kat silniejsza niż cokolwiek innego dlatego gdy Liz proponuje jej surogację ta zgadza się bez wahania. Coraz częstsze kontakty z dawną znajomą odkrywają więcej i więcej sekretów. W miasteczku, z którego obie pochodzą wydarzyło się wiele złych rzeczy, które obie próbowały ukryć. Teraz gdy znowu się spotkały wszystkie tajemnice wychodzą na jaw. Kat ma wrażenie, że ktoś ją śledzi, że chce ją zranić za to co zrobiła gdy była nastolatką. Na domiar złego dziwne rzeczy dzieją się z jej narzeczonym. Czy kobieta oszalała czy faktycznie ktoś chce zniszczyć jej szczęśliwe życie?

Ta książka jest absolutnie rewelacyjna. Czytałam ją z wypiekami na twarzy, z rozgorączkowaniem przewracając kolejny kartki, byle tylko dowiedzieć się co będzie dalej. Autorka tak umiejętnie zbudowała całą historię, że zaczęłam podejrzewać każdego z bohaterów o zamieszanie w tragedie, które się wydarzyły. Kolejni bohaterowie odkrywali, nowe elementy historii. Nie mogłam oderwać się od tej opowieści. Początkowo wydawało się, że tylko Kat ma tajemnice lecz po jakimś czasie okazało się, że również jej mąż ma wiele do ukrycia.

Zakończenie wbiło mnie w fotel. Nie spodziewałam się takiego rozwiązania historii. Autorka wyjaśniła wszystkie wątki, lecz zrobiła to tak, że nadal jestem w szoku. Koniecznie przeczytajcie. Bardzo ciekawy i wciągający thriller.

Ocena: 8/10
Tytuł: Surogatka
Autorka: Louise Jensen
Wydawnictwo: Burda

9 komentarze

  1. Coś, co lubię to dobre zakończenie! Jestem ciekawa książki, więc z chęcią się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To kolejna książka, którą koniecznie muszę przeczytać <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze mimo, że zakończenie było zaskakujące, to nie czułam tak wielkiego zaskoczenia jak Ty i większość innych czytelników;)) nie zmienia to faktu, że książka mi się podobała;)

    Pozdrawiam,
    korczireads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. To jedna z książek, którą mam ogromna ochotę przeczytać mimo że nie potrafię wytłumaczyć dokładnie powodów... sporo pozytywnych opinii, interesująca tematyka fabuły... jestem pewna, że jest świetna...:)
    www.recenzowane.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno nawet ją zaczęłam, ale po 30 stronach rzuciłam w kąt, bo jakoś nie miałam nadziei na rozwinięcie... Ale dobra, dam jeszcze jedną szansę :D
    Obserwuję!
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzadko czytam tego typu książki, ale Twój opis mnie zachęcił. Myślę, że będę do Ciebie zaglądać po inspiracje do czytania :)

    https://w365dnidookolazycia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Do tej pory nie ciągnęło mnie do tej książki, ale po Twojej recenzji trochę się to zmieniło i zastanawiam się nad jej zakupem ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna recenzja Malwinka! Z resztą jak zwykle ;)

    Zmora z www.zmoraczytelnicza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Surogatka jest świetna :) Niedawno ją przeczytałam jednym tchem <3 Jestem pod wrażeniem, jak została skonstruowana cała ta historia.

    OdpowiedzUsuń