Wieczór taki jak ten - Gabriela Gargaś



Główną bohaterką najnowszej książki Gabrieli Gargaś jest 27-letnia Michalina, która po śmierci swojej mamy wychowuje o 18 lat młodszego brata Bartka. Mieszka w malutkim miasteczku w górach i mimo wielu przeciwności losu jest pogodną osobą, która kocha święta, a to właśnie w świątecznym czasie osadzona jest książka. Problemy finansowe zmusiły Michalinę do otworzenia na poddaszu swojego domu pensjonatu.  Na czas Bożego Narodzenia przyjeżdżają do niego czterej niezwykli goście. Artur, posępny czterdziestolatek po rozwodzie, który stracił radość życia, jest też starsza pani, która nie chce zawadzać swoim bliskim, oraz wdowa z córeczką. Każda z tych osób chociaż różna, utraciła miłość i sens życia. Przyjeżdżają w góry bo może chcą ją odnaleźć.

Pierwsze co przyszło mi do głowy gdy czytałam tę książkę, to to że kojarzy mi się z komediami romantycznymi Hallmarku, których akcja również dzieje się w trakcie Bożego Narodzenia, a wszystko jest możliwe. Małe miasteczko jest niczym, to w który mieszka sam Święty Mikołaj. Wiele miejsc opisanych w książce sama chciałabym odwiedzić. Cukiernię Cynamonowe Serce, prowadzoną przez babcię głównej bohaterki, jej pensjonat i górskie ścieżki. 

A ty? Tak ty, która to czytasz. Czy doceniasz to co masz? Idź przytul swoje dziecko, męża, mamę, kota, psa. Doceń to, że ktoś nabałaganił, ktoś inny rozrzucił ubrania. Kot miauknął, pies zaszczekał. Co tam bałagan nieprzespane noce, zaspane dni. Masz tyle szczęścia, tyle szczęścia... Codziennie otwierasz oczy, podnosisz się, pijesz kawę w ulubionym kubku, bose stópki biegną po podłodze, otaczają cię czyjeś ramiona. Masz tyle szczęścia... Tyle szczęścia.*

Historia jest prosta ale czy nie takie są najpiękniejsze? Ludzkie losy mają w sobie tyle prawd i mądrości. Każdy z przedstawionych bohaterów miał inne problemy i każdego z nich poznajemy. Michalina była dobrą wróżką, która każdemu pomagała, wspaniale wychowała swojego brata ale miała też swoje pragnienia. Jej losy poznajemy najbardziej szczegółowo. Nie raz w oku zakręciła mi się łezka. Jedyna wada? Książka zdecydowanie za szybko się skończyła. 

* cytat pochodzi ze strony 221

Tytuł: Wieczór taki jak ten
Autorka: Gabriela Gargaś
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Ocena: 8/10

11 komentarze

  1. Lubię takie książki i chętnie po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam (razem z Twoją) dwie recenzje tej książki - jedna negatywna, a Twoja raczej zachęcająca. Mam złe doświadczenia z twórczością pani Garaś i na razie tę historię sobie odpuszczę.
    Przepiękne zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuje się pod tym komentarzem. Książkę na pewno sobie odpuszczę, ale zdjęcie... Cudo!

      Usuń
  3. Mam ją w swojej przedświątecznej kolejce, mam nadzieję, że zdążę przeczytać ją przed Świętami:)

    Pozdrawiam,
    korczireads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie książki :) przy którzy można odpocząć i zrelaksować się.
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie zdążyłam jej przeczytać przed świętami,ale słyszałam pozytywne opinie.
    czytanestrony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. O tej lekturze słyszałam już trochę i te opinie było bardzo skrajne. Jestem ciekawa do której grupy odbiorców zaliczałabym się i ja i pewnie przekonam się o tym... w grudniu :D Bo takie książki czytam tylko w okresie świątecznym :D

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealna książka na świąteczne wieczory. Pozdrawiam cieplutko https://ksiazkialeksandry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam, odebrałam autora jako dość narcystycznego i być może właśnie to mi troszkę przeszkadzało.
    Pozdrawiam,
    Ola z bloga pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam, ale na razie nie znalazłam dla tej książki odpowiedniego nastroju. Czeka na półce

    OdpowiedzUsuń